Just do it!

Jeg sitter her i sommervarmen og rydder i filer og blandt e-poster. Det er kjekt å få det gjort før ferien! Hvert år lurer jeg på hvorfor jeg ikke har gjort dette før? Hvorfor venter jeg helt til siste liten? Det er jo bare å gjøre det – Just do it! Javel.. 

Og hva finner jeg plutselig i mine «arkiver»? Jo, en interessant lenk som omhandler sosiale medier. Det er DIFI (Direktoratet for forvaltning og IKT) som har en blogg på sine hjemmesider der de diskuterer sitt arbeid med å utvikle en veileder. Veilederen tar seg for forvaltningens bruk av sosiale medier. Arbeidet er nå på høring hos Fornyings- og administrasjonsdepartementet. DIFI håper og tror at veilederen kan lanseres allerede i august. Spennende!

Som så ofte når man finner en lenk så før det med sig enda mer «lenking» (eller kanskje rent av litt surfing på nettet?). Og ja, det hende meg óg. Jeg ble loset ut til nettsider med enda mer informasjon om sosiale medier. Som f.eks en rapport fra Regjeringen.

Regjeringen har hatt en arbeidsgruppe som sett over hva man skal gjøre for å ta i bruk sosiale medier. Arbeidgruppen kom frem til en morsom konklusjon. Vi skal ikke se på «alt det fæle» som kan skje med sosiale medier, men istedenfor senke skuldrene og se på mulighetene med sosiale medier. Konklusjon ble helt enkelt: Just do it!

Les bloggen til DIFI her.

Rapporten «Regjeringens bruk av sosiale medier. Veien til mer demokrati i Norge» (2009) leser du her.

Gi en tilbakemelding

